Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Labdakezelési gyakorlatok

Korodnak és felkészültségednek megfelelõen e gyakorlatok jók számodra, ha fejlõdni akarsz egyénileg, és ha a csapatod hasznos tagja akarsz lenni!

A megelégedettség, hogy keményen dolgoztál, hogy jobb legyél, olyan érzés, ami nem térhet vissza. A gyakorlatok, különösen, közvetlenül kapcsolódnak a játékhoz, mint például a labdavezetés, olyan segítõid, amellyel játéktudásod szintje a következõ szintre emelheted.

Amikor a játékosok részt vesznek a következõ labdavezetõ gyakorlatokban, vagy egyéni fejlesztõ programban, megtanulják leküzdeni félelmeiket, amikrõl eddig azt gondolták, hogy „Nem tudom”. Az alábbi labdavezetõ feladat a labdakezelésre összpontosít, egyéni labdás mozgásokra, és hogy a labdát jó dobóhelyzetbe juttassuk. Így képessé teszi a játékosokat, hogy megtervezzék labdavezetõ edzéseiket, szilárd munka morált és elérhetõ célokat is teremt.

Elsõ fázis Ebben az elsõ feladat a lábak gyorsaságának növelése, ami a kosárlabda szükséges része akár labdával, akár a nélkül. A következõ 2 gyakorlat egyszerû, de fontos és segít a lábak gyorsításában.

1. Ugrókötél:

Az ugrókötél felgyorsítja a lábakat és a mérkõzéseken a gyors felugró képességet is. Segíti az általános közérzetet is, amellett, hogy erõsíti a lábakat. Mindig próbálj gyorsan és intenzíven felugrani. Kezdj páros lábú szökdeléssel, aztán csak egy lábbal. Fejezd be az ugrókötelezést minden alkalommal úgy, hogy kettõt hajtasz egy szökdelésre!

2. Vonalszökdelés:

Egyszerû gyakorlat, ami bármilyen vonal fölött elvégezhetõ a pálya közepén, vagy szélén. Kezdésképpen 30 másodpercig szökdelj a vonal fölött jobbról-balra! E gyakorlat nagyon egyszerû, de ha naponta elvégzed gazdaságos és bizonyított módszer, a láb gyorsítására és az ugróképesség növelésére.

Labdakezelési gyakorlatok

Most, hogy edzed az ugróképességed és a lábaid gyorsaságát, fordítsd a figyelmed a labdakezelésre, az Elsõ fázis második részére! A napi edzés fokozza majd a szem-kéz koordinációt, és ösztönzõleg hat egy erõs munka morálra. Ez fogja kialakítani azt, amit úgy hívunk „kosárlabdás magabiztosság”, ami képessé tesz, hogy önbizalommal tartsd a labdát a kezedben, és ez nehezíti meg a védõknek, hogy a labdát elvegyék tõled.

Az alábbi feladatok fokozzák a gyorsaságot, és javítják az ujjbegy kontrollt, ami fontos része a helyes labdavezetésnek.

1. Pöci állóhelyben önmagadnak:

Ez egy ujjbegy kontroll gyakorlat, nyújtott karral.

2. A fej körül:

Mozgasd a fejed körül mindkét irányban a labdát 15x!

3. A derék körül:

Mozgasd a labdát szorosan a derekad körül mindkét irányban 15 x!

4. A bokák körül:

Mozgasd a labdát szorosan a bokád körül mindkét irányban 15 x!

5. Kombináció:

Végezd az elõzõ négy gyakorlatot 15 x!

6. A bal láb körül:

Mozgasd a labdát a bal láb körül mindkét irányban 15 x!

7. A jobb láb körül:

Mozgasd a labdát a jobb láb körül mindkét irányban 15 x!

8. Nyolcas:

Diagram 1: Ez a nyolcas gyakorlat. Vezesd a labdát nyolcas alakban a lábad között, míg a lábad mozdulatlan!

 

 

Kép

 

9. Labdavezetés az ujjakkal:

Minden ujjad külön vezeti a labdát.

10. Állóhelyben:

Keresztezõ labdavezetés, láb közötti, hát mögötti, lepördülés, lepördülés félig és visszahelyezkedés.

11. A bal láb körül:

Balkezes labdavezetés a bal láb körül. Ne nézd a labdát!

12. A jobb láb körül:

Balkezes labdavezetés a bal láb körül. Ne nézd a labdát!

13. Nyolcasozás:

Sok leütés, miközben a lábad vállszélesen mozgatod. Vezesd a labdát mélyen! Ne nézd! Ez nem álló gyakorlat.

14. Feküdj hanyatt!

Bal-, és jobbkezes labdavezetés a fej mögött és a lábak alatt.

15. Labdavezetés falon:

Nézz ki egy pontot és vezesd a labdát jobb és bal kézzel, a fallal szemben! Gyakorlat közben ne nézd a labdát.

Második fázis

Miután begyakoroltad, megtanultad az Elsõ fázis gyakorlatait, egyben megtanít átlépni aMásodik fázisba, amely több koncentrációt és valódi mérkõzés sebességet igényel.

Jegyezd meg: Némelyik gyakorlatnál 2 labdára lesz szükséged. Ajánlatos szabályos kosárlabda pályán játszani, ahol van két gyûrû. De ha erre nincs módod, akkor is el tudod végezni e gyakorlatokat, ha a hely lehetõvé tesz 25-30 méteres labdavezetést.

1. Labdavezetés 2 labdával:

E gyakorlatban szükséged lesz 2 labdára, egy a bal kezedben, a másik a balban. Indulj az alapvonaltól és haladj a másik felé. Maradj mélyen és birtokold mindkét labdát! Váltott kézzel kell vezetni a labdákat. Haladj elõre úgy, hogy elõbb a bal kezeddel ütöd le a labdát, majd a jobbal! Folytasd e módon a labdavezetést! Kitûnõ szem-kéz koordinációt fog kialakítani és maximalizálja a labdavezetõ képességed.

2. Ellenõrzött labdavezetés:

Sétálj oda-vissza a pályán láb közötti labdavezetéssel! Vedd át minden lépésre! Segít, hogy koncentrálj, miközben ellenõrzöd a labdavezetést.

3. Sprint labdavezetés:

Vezesd a labdát alapvonaltól-alapvonalig, maximális sebességgel és kontrollal. Használnod kell mindkét kezed e gyakorlatban! Cél az, hogy a pálya egyik pontjától a másikig, a képességeidtõl függõen, minél kevesebb labdavezetéssel juss el. (Mindig próbálj kevesebb labdavezetést használni!).

4. Sprint labdavezetés ziccerrel:

Fontos, hogy fejleszd azt a képességed, amivel labdavezetésbõl eljutsz ziccerig, vagy dobásig. E gyakorlat megkönnyíti az átmenetet a sprint labdavezetés és a dobóhelyzet között.

Diagram 2: Vezesd a labdát gyorsan a jobb kezeddel és dobj egy jobb kezes ziccert! Aztán labdavezetés attól az alapvonaltól, ahol bedobtad a ziccert, a másik palánk felé, dobj egy második ziccert!

 

Kép

 

5. Sprint labdavezetés, egy ütemû megállás, erõziccer: Sprint labdavezetés a kosárra, állj meg egy ütemben, ziccer dobás helyett, aztán ugorj fel páros lábról erõteljesen, mintha egy védõ lenne elõtted! Hajtsd végre a feladatot mindkét oldalra, mindkét kézzel!

6. Szlalom labdavezetés:

Diagram 3: Kezd el a szlalomot az egyik alapvonalnál! Indulj a büntetõ sarka felé, keresztátütés és sprint a második jelzés felé; keresztátütés és sprint a félpályára, majd a másik büntetõ sarka felé, aztán fejezd be az alapvonal sarkánál!

 

Kép

 

7. Labdavezetés keresztátütéssel:

Kezdés a félpályán, labdavezetés a büntetõ vonal felé, és felgyorsulás a palánk felé ziccerre. Lehet, hogy odaállítasz egy széket, vagy más akadályt a büntetõre, védõ helyett. Célozd meg, hogy a labdavezetés mély legyen, ahogy közelíted az akadályt! Vedd át keresztbe a labdát, hogy védd a labdát védõtõl, és hogy tartsd távol a védõt, hogy az védeni tudja a ziccert! Mindkét oldalra és mindkét kézzel kell gyakorolni ezt a gyakorlatot!

8. Dupla keresztezés:

Indulás a félpályáról labdavezetéssel a büntetõ felé. Végezz két keresztátütést a védõ elõtt a büntetõ sarka magasságában! A gyakorlat majdnem úgy zajlik le, mint az elõzõ.

9. Halogató labdavezetés:

Haladj labdavezetéssel a büntetõ felé a félpályáról; amikor eléred a büntetõ vonalat várj ki egy pillanatra, majd robbanj a palánkra és dobj egy ziccert!

10. X ziccer:

Diagram 5: A gyakorlatban a palánk alól kezdesz, labdavezetés a bal büntetõ sarok felé, és fordulj vissza ziccert dobni! Szedd le rögtön a lepattanót, és menj a jobb büntetõ sarkok felé, következik egy bal kezes ziccer. Tartsd a labdavezetést mélyen és helyesen az alapállást! Layup: ziccer- elbow: büntetõ sarka.

 

Kép